Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


43%-kal meggyőzőbb a weblap-hírünk, ha képet is adunk hozzá - Design Thinking 5.

A Design Thinking-sorozat korábbi híreiben is a használói élmény növeléséről esett szó. link és link
A könyvtárak használói először gyakran virtuálisan találkoznak az intézménnyel, amikor tájékozódnak róla.
A hatásos weblap egyedi, de mindenképpen figyelemfelkeltő (valami nem megszokott) és hívogató, akár a már meglévő olvasóink, akár a leendő olvasók számára. Az oldal felhasználóbarát, hamar áttekinthető, könnyen felidézhető információval segít (a szokatlanra jobban emlékszünk). A Design Thinking szerepe ebben a weboldalak felépítése, elrendezése. Ez kutatások alapján is alakítható. A Seyens angol nyelvű oldalán részletesen kifejti:
- az emberek 65%-a vizuális típus: emlékezetesebb számára egy találó kép, mint egy mondat. Tovább megmarad emlékként egy emberi szem (ld. a Seyens oldalát), amire visszatükröződik a monitorról akár az egész bolygó, mint annak szöveges részletezése, miért vagyunk jobbak a képek felidézésében.
- A képe(ke)t tartalmazó hir(detés)ek 43%-kal meggyőzőbbek, mint a csupán szövegesek. (A betett kép lazítja, kényelmesebben olvashatóvá teszi a szöveget, illusztrál, azaz segít a szöveg megvilágításában, irányítja a figyelmet - ahogyan a link oldalon a szemkamerás felvételek is jelzik.
Érdemes akár külföldi, akár hazai design cégek oldalaira
link kattintani, hogyan jelennek meg ők a weben, milyen első benyomást tesznek partnereikre.
Nézz szét a link oldal galériájában futó képek között: melyekre emlékszel jobban? Eltűnődhetünk, milyen legyen, vagy hogyan fejleszthető könyvtárunk vagy intézményünk virtuális főbejárata? (Kocsis Dóri)
(A szemkamerás fotó forrása: neilpatel.com)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról